Subscribe RSS
Polacy nie chcą wyjeżdżać nad drogi Bałtyk wrz 21

Polacy nie chcą wyjeżdżać nad drogi Bałtyk
(PAP, pb/16.06.2008, godz. 06:05)
Nad polskim morzem urlop spędza tylko 13 procent z Polaków – wynika z sondażu GfK Polonia dla „Rzeczpospolitej. Najmodniejsze kurorty to Sopot i Kołobrzeg.

Jak wyjaśnia na łamach gazety socjolog Waldemar Urbanik, Polacy na urlop wybierają miejsce za granicą, bo jest tam gwarantowana pogoda, wysoka jakość usług, niższa cena i można się później wakacjami pochwalić przed znajomymi.

Z osób, które wybierają Bałtyk, 48 proc. przy wyborze miejsca wypoczynku kieruje się ceną, 27 proc. czystością – plaży i 26 proc. – wody. Opinią znajomych sugeruje się 16 procent badanych. Niemal tyle samo osób zwraca uwagę na walory klimatyczno-zdrowotne.

W tym roku na urlop powyżej 5 dni nad polskie morze 11 proc. badanych wybierze Kołobrzeg, 6 proc. postawi na Łebę, 5 proc. na Krynicę Morską. Na weekend Polacy najchętniej wybiorą się do Łeby (4 proc.) i do Gdyni (3 proc.).

Badanie zrealizowało GfK Polonia w dniach 6-8 czerwca na próbie 1 tysiąca Polaków.

Category: turystyka w Polsce  | Tags:
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 Responses

  1. 1
    Julia 

    moim rodzice z mlodsza siostra wydali 4800 w chorwacji ,a za apartamwnt znaczy sypialnia ,kuchnia i lazienka i tarasem placili 37 zl od osoby za dobe i byli tam 2 tygodnie .Takze policz sobie, ceny sa te same a nawet nizsze .Nie byli pierwszy raz tylko juz 4 i naprawde oplaca sie bardziej niz nad polskie.

    post przeklejony z http://www.forum.emorze.pl

  2. 2
    Julia 

    Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
    Autor Wiadomość
    ip:t

    Dołączył: 02 Wrz 2007
    Posty: 30

    PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 1:07 am Temat postu: Polacy nie chcą wyjeżdżać nad drogi Bałtyk Odpowiedz z cytatem
    Polacy nie chcą wyjeżdżać nad drogi Bałtyk
    (PAP, pb/16.06.2008, godz. 06:05)
    Nad polskim morzem urlop spędza tylko 13 procent z Polaków – wynika z sondażu GfK Polonia dla „Rzeczpospolitej. Najmodniejsze kurorty to Sopot i Kołobrzeg.

    Jak wyjaśnia na łamach gazety socjolog Waldemar Urbanik, Polacy na urlop wybierają miejsce za granicą, bo jest tam gwarantowana pogoda, wysoka jakość usług, niższa cena i można się później wakacjami pochwalić przed znajomymi.

    Z osób, które wybierają Bałtyk, 48 proc. przy wyborze miejsca wypoczynku kieruje się ceną, 27 proc. czystością – plaży i 26 proc. – wody. Opinią znajomych sugeruje się 16 procent badanych. Niemal tyle samo osób zwraca uwagę na walory klimatyczno-zdrowotne.

    W tym roku na urlop powyżej 5 dni nad polskie morze 11 proc. badanych wybierze Kołobrzeg, 6 proc. postawi na Łebę, 5 proc. na Krynicę Morską. Na weekend Polacy najchętniej wybiorą się do Łeby (4 proc.) i do Gdyni (3 proc.).

    Badanie zrealizowało GfK Polonia w dniach 6-8 czerwca na próbie 1 tysiąca Polaków.
    Powrót do góry
    Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
    forum.emorze.pl
    Gość

    PostWysłany: Pią Lip 04, 2008 1:17 pm Temat postu: Odpowiedz z cytatem
    moim rodzice z mlodsza siostra wydali 4800 w chorwacji ,a za apartamwnt znaczy sypialnia ,kuchnia i lazienka i tarasem placili 37 zl od osoby za dobe i byli tam 2 tygodnie .Takze policz sobie, ceny sa te same a nawet nizsze .Nie byli pierwszy raz tylko juz 4 i naprawde oplaca sie bardziej niz nad polskie.

    post przeklejony z http://www.forum.emorze.pl
    Powrót do góry

    Gość

    PostWysłany: Pią Lip 04, 2008 1:18 pm Temat postu: Odpowiedz z cytatem
    no dobrze, ale czy 4800 pln zawiera wyżywienie, paliwo, ubezpieczenie, inne – często dużo droższe niż nad polskim morzem atrakcje i dodatki?

    Mnie interesują głównie imprezy i fajna zabawa, a te w Polsce są jednak najlepsze. Ja jadąc nad polskie morze na np. tydzień wydaję ok 1700 pln:

    7*45 noclegi, ok 200 dojazd (w 2,3,4 os) i ok 1200 na jedzenie i imprezy.
    W Grecji, Turcji (nie polecam), Hiszpanii, Cyprze wydaję min. 3500 PLN / tydz.

    ja rozumiem, ze media kreują drogi Bałtyk, bo kto zarabia nad polskim morzem? właściciele obiektów noclegowych i gastronomicznych a media nie !!!!!! Media (tv, gazety codzienne, tygodniki, onet, wp, interia) zarabiają na reklamujących się u nich biurach podróży, pośrednikach, urzędach promocji w/w Państw !

    własnie dlatego piszą, że Bałtyk jest drogi!

    i tak to widzę Very Happy

    post przeklejony z http://www.forum.emorze.pl

  3. 3
    Julia 

    na jedna osobe np w grecji hiszpani trzeba wydac w sezonie min 3000 zl
    te pierdoly ze w polsce jest drogo pisza ci co nigdzie nie byli dopiero byloby im drogo!

    post przeklejony z http://www.forum.emorze.pl

Leave a Reply

*


9 − dwa =